niedziela, 20 grudnia 2015

Kalendarz adwentowy - dzień dwudziesty i dwudziesty pierwszy


Kochani bardzo krótko i na temat. Wrzucam dwa posty 20 i 21. Mam bardzo chorego Bartka i nie będę w stanie jutro napisać. Teraz maluch śpi, a ja miałam już zrobione zdjęcia  , więc piszę. Mam nadzieję,że uda mi się napisać 22, 23 i 24. Postaram się ,ale to zależy od stanu zdrowia dziecka.


Więc w poście z 19 grudnia podałam przepis na trio i pisałam żeby dwie części ciasta schować do lodówki.
Więc wyjmujemy jedną część i dodajemy  do niej jedną łyżeczkę przyprawy do piernika, 2 łyżki mleka, 50 g płatków migdałowych.Zagniatamy, tworzymy wałeczek i do lodówki. Kroimy na plasterki. Pieczemy w 180 C przez 10 minut.



Do drugiej części ciasta na 21 grudnia ;-) dodajemy 100 g posiekanych , suszonych moreli, 25 g posiekanych pistacji, skórkę z jednej pomarańczy ( świeżo utarta) Zagniatamy, tworzymy wałeczek i do lodówki. Kroimy na plasterki.
Pieczemy 180 C 12 minut.
To ciasteczkowe trio wygląda jak 19 grudnia kaszanka, 20 grudnia pasztetowa z czymś tam i 21 grudnia salceson hi hi



A kto chce może zrobić pudełko na ciasteczka. Wzory są w internecie. Przykro mi ale nie mogę opisać zdjęć bo nie mam tyle czasu.












Ostatnio Arek potrzebował siatkę zbrojeniową. Poprosiłam o kawałek. Pomalowałam farbą, lekko przetarłam, powiesiłam to i owo. Zobaczcie poniżej. A ja życzę Wam miłego popołudnia i postaram się być 22. Choć na chwilkę.Ściskam Kaśka










13 komentarzy:

  1. Zdjęcia jak zwykle magiczne.Pozdrawiam .

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj nie dobrze Ściskam Bartka Życzę Mu zdrowia i niech szybciutko się wykuruje Wigilia za pasem a Mikołaj czeka z prezentami A sianko pod obrus kto położy? Zdrowiej Misiaczku Do zobaczenia. Do pojutrza. Asis

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdrówka dla Bartka, siły i spokoju dla Ciebie. Dziękuję za kolejne przepisy, uwielbiam piec ciasteczka : )

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdrówka dla Bartka...
    Ale przepiękną dekorację stworzyłaś z tego drutu.
    Wszystkiego dobrego :)
    Iwona

    OdpowiedzUsuń
  5. piekę Twoje ciastka po kolei... znikają szybciutko :-)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Zdrówka dla Bartusia ...taka siatka zbrojeniowa może być fajną podstawą do kalendarza adwentowego........za rok:)
    Trzymajcie się .

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam nadzieję, że synek wnet wyzdrowieje, czego z serca życzę. Kompozycje na drucie zbrojeniowym mogą być piękne. No i znów o czymś nie wiedziałam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajny pomysł z tymi ciachami :) Zdrówka dla młodego|! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dużo zdrówka dla synka! My z córcią do wczorajszego przepisu dodałyśmy przyprawy do pierników zamiast kawy,oblałyśmy gorzką czekoladą-nie muszę pisać że już ich nie ma? :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Szybkiego powrotu do zdrowia :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Życzę dużo zdrówka dla maluszka, aby choróbsko szybko sobie poszło.Dekoracje bardzo ładne.

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajny blog. Świetne wpisy.
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz ;-)
Pozdrawiam Kaśka

KALENDARZ ADWENTOWY 2023 -12 - 17 grudnia JEDNO CIASTO- PIĘĆ RÓŻNYCH CIASTECZKEK

Mój stary dom i stare przedmioty z historią. Dom z duszą. Do takich domów bije moje serce. Każda stara kamienica, chatka i szopka wzbudzają ...